"Sebarang perdebatan dan persoalan di dunia blog mencerminkan keinginan rakyat untuk mengembalikan hala tuju negara kepada landasannya yang sebenar. Sekian lama dibungkam suara-suara berani muncul mencabar naratif sang penguasa." Anwar Ibrahim

Sunday, January 17, 2010

3 TA

Di dalam dunia ini, ada 3 benda yang mampu menggugat nafsu orang lelaki:-
  1. Wanita (Seks)
  2. Harta (RM)
  3. Takhta (Pangkat)
Dalam iklan banyak unsur seks digunakan. Sememangnya sifat seorang lelaki itu tertarik pada wanita. Jadinya iklan yang berkepentingan akan menggunakan tubuh wanita bagi menjaja barangan mereka.

Penyambut tetamu yang menawan.

Di dalam syarikat juga sama. Wanita diletakkan di hadapan meja syarikat bagi menarik pelanggan. Panggilan telefon juga dilayan oleh wanita.

Suara wanita juga merupakan aurat dalam Islam. Kerana itu wanita diharamkan menyanyi. Pada masa kini, ada yang mahu ikut agama dan ada yang tidak mahu.

Negara Barat sering diikuti oleh negara Asia. Mereka diikuti kerana teknologi mereka, kecantikan atau pun ketampanan mereka dan sebagainya.



Beyonce dan Taylor Swift

Jadi penggunaan wanita yang berpakaian merah, merupakan satu strategi bagi memenangi hati orang Asia dan menundukkan kita semua dengan kecantikan wanita-wanita mereka.

Ini semua politik. Satu perjuangan dalam memenangi hati manusia. Bayangkan negara Barat menggunakan wanita yang berpakaian warna yang tidak menarik perhatian. Wanitanya pula tidak cantik. Pasti negara mereka tidak akan dipandang ramai.


Artis Malaysia

Antara Barat dan Timur

Antara Barat dan Timur

Billboard di Kuala Lumpur

Billboard di Kuala Lumpur

Billboard di Kuala Lumpur

Lihat sahaja di Malaysia, bagaimana papan billboard kita, TV kita, majalah kita, suratkhabar kita, pelakon kita semuanya dipengaruhi elemen kecantikan artis-artis Barat.

Seperti yang saya katakan tadi lelaki boleh dilekakan dengan 3 benda:-
  1. Wanita (Seks)
  2. Harta (RM)
  3. Takhta (Pangkat)

Terdapat sejarah atau pun cerita yang menceritakan kejatuhan sesebuah kerajaan oleh kerana wanita (seks). Baik dengan perebutan wanita, seks bebas penyakit, pelacuran, dan lain-lain.

Perebutan wanita boleh menghancurkan negara jika perebutan wanita itu membabitkan susuk-susuk pemimpin atau pun orang-orang kanan negara kita. Seperti kes Altantuya. Apabila batas agama tidak dipatuhi, maka jadilah perkara sebegitu.

Penyakit boleh wujud dengan seks bebas yang dipromosi rata-rata cara hidup negara Barat. Sesebuah negara akan rugi dan perlu berbelanja lebih besar, dalam menangani masalah penyakit HIV dan lain-lain penyakit kelamin.

Pelacuran di Amsterdam, Belanda.

Pelacuran pula mampu menghancurkan rumahtangga. Kecurangan akan meningkat, kadar penceraian juga akan melonjak kerana adanya tarikan dan budaya seks bebas di luar rumah.

Keratan akhbar tempatan

Anak-anak muda atau si suami akan pilih mengadakan seks dengan pelacur daripada berkahwin. Di Malaysia ia dimulakan dengan urut-mengurut kemudian, urut badan dengan badan (B2B) dan akhirnya berzina.

Nafsu sukar untuk dibendung oleh manusia. Kerana itu jihad yang paling besar ialah jihad terhadap nafsu kita.

Cara hidup Islam jelas menentang keterlampauan batas budaya atau cara hidup negara Barat.

Islam mengajak umatnya berkahwin. Apabila manusia berkahwin, mereka akan menjadi lebih bertanggungjawab untuk menjaga diri mereka dan keluarga mereka. Penyakit kelamin atau pun HIV tidak mudah merebak berikutan tiadanya amalan seks tanpa nikah.

Di sini jelas agama Islam dapat memajukan sesebuah negara jika umatnya kembali mengikut suruhan Tuhan.

Bayangkan manusia akan menjaga pandangan mereka daripada terjebak dengan zina mata dengan gambar atau pun filem yang menjolok mata.

Negara Barat akan mati akal apabila berhadapan dengan orang Islam yang betul-betul taat pada agama Islam.

Negara Barat akan mati akal apabila orang Islam tidak lagi memandang aurat-aurat perempuan Barat.

Walaubagaimana pun terdapat lagi dua tarikan. Iaitulah, wang (RM) dan takhta (pangkat).

Semuanya ini mampu ditangani dengan agama Islam.

Cara hidup Islam dan cara hidup Barat bagaikan air dengan minyak. Ia berbeza sekali.

Kerana itu kemuncak antara pertembungan dua cara hidup ini akan mengakibatkan peperangan besar.

Lihat apa yang terjadi pada banyak negara Islam sekarang. Negara Islam diganggu-gugat. Ada yang digugat secara terang-terangan dan ada yang digugat secara halus. Bagi saya, Malaysia sedang digugat secara halus. Samalah halnya seperti negara Islam Turki.

Ini terjadi kerana kita mengadakan sistem demokrasi. Jika kita tujukkan sikap berkeras seperti Iran yang menolak 100% Amerika Syarikat tentulah kita tahu apa yang bakal berlaku nanti.

Ramai pemimpin kita beranggapan teknik berdemokrasi ini dapat menyelamatkan rakyat kita. Tiada pertumpahan darah dan sebagainya. Tetapi bagi saya, pemimpin kita tidak boleh leka dengan perancangan jahat negara-negara yang berkepentingan, termasuk negara Barat.

Samada suka atau tidak, negara kita mesti berdiri di atas kaki sendiri. Kerana jika kita leka, kita semua akan tenggelam dengan genangan darah kita sendiri yang berwarna merah.

p/s: Bukankah Nabi Muhammad S.A.W ada berpesan supaya jangan ikut cara orang bukan Islam berpakaian? Kerana itulah orang di Timur Tengah berpakaian jubah. Ia merupakan sunnah Nabi S.A.W.

No comments: