"Sebarang perdebatan dan persoalan di dunia blog mencerminkan keinginan rakyat untuk mengembalikan hala tuju negara kepada landasannya yang sebenar. Sekian lama dibungkam suara-suara berani muncul mencabar naratif sang penguasa." Anwar Ibrahim

Friday, January 1, 2010

Tok Mat Sakit tekak



asalamualaikum...

bangun pagi rasa tekak kering sebab menjerit2 mlm tadi... pegi dapur teguk air suam.. tak hilang juga... abg aku ajak pergi Bagan Lalang hari ni... tgk kalau ada rezki boleh la pergi...

pagi ni masuk jer thn baru Tok Mat Menteri Infotainment yg dulu dok sebarkan fitnah dan dakyah melaga2kan DSAI, Lim Kit Siang dan TGHA pd PRU 10 masa era Reformasi selepas pemecatan DSAI dlm kerajaan.. meninggal dunia pagi tadi...

kdg2 aku tak paham.. mcm mana org mcm ni sanggup buat fitnah semata2 utk mencapai sesuatu hajat dlm kehidupan yg sementara ni.. kenape ada org nak tgk.. teringin sgt nak tgk org lain hidup sengsara.. sedangkan org tu tak plak menyusahkan hidup diorg...

kenape? adakah krn diorg ni dah byk sgt buat pahala? adakah diorg ni ingat dgn solat tu dah konfirm akan masuk syurga?

sedangkan tidak masuk syurga seseorg itu kecuali dgn rahmat-Nya... ntah lah...

apa pun aku harap hari ni dan tahun ni menjanjikan seribu kebaikan daripada keburukan. dan dgn ini harapan aku supaya aku terus maju ke depan tinggalkan kenangan yg pahit ....

wasalam.

No comments: