"Sebarang perdebatan dan persoalan di dunia blog mencerminkan keinginan rakyat untuk mengembalikan hala tuju negara kepada landasannya yang sebenar. Sekian lama dibungkam suara-suara berani muncul mencabar naratif sang penguasa." Anwar Ibrahim

Friday, January 1, 2010

Pengemis tahun baru


asalamualaikum..

sakit kepala tadi ada 'pengemis' mana dtg minta sedekah kat umah aku, ada ke mlm2 thn baru ni buat mcm tu.. aku halau tak nak blah...

so sempena thn baru ni aku doakan pd sesaper yg penaya aku.. akan rasa apa yg aku rasa... aku tak kan balas.. tp aku harap Allah akan balas.. Allah akan ajar meraka2 ni serta kaum kerabat mereka...

pd sesaper yg dok fitnah aku aku doakan hangpa semua akan rasa sebijik mcm aku rasa... supaya hang pa dpt rasa apa yg aku rasa...

pd sesaper yg dok lupa kesenangan yg ada la ni.. pinjaman semata2.. ilmu yg dipinjamkan semetara jua.. akan ditarik nikmatnya... jika itu akan membuat hamba itu sedar diri.. apa salahnya...

pd aku, kena terus ke depan.. pd sesaper yg agak2 boleh nak caturkan hidup aku.. aku ucapkan.. aku peduli apa bukan kalian yg boleh berbuat demikian.. Allah jua yg memberi rezki...sikit atau byk.. senang atau susah.. aku doakan Allah kurniakan dan suburkan sifat yg cukup dlm hati aku..

pd sesaper yg bangsat lagi hampeh... dan merasakan aku ni tak boleh diterima di kalangan mereka... aku ucap kan pegi mampus.. kalau hang pa tak nak.. aku lagi tak ingin.. pd si 'pengemis' tu.. apa yg keluar dr mulut aku mlm tadi.. mmg dari hati aku.. byk sgt peluang di berikan.. sehingga mencabar maruah aku.. seandainya ia masih bersisa..tp apalah maruah itu agaknya bila berhadapan dgn pencipta kita nanti...

akhir kata.. Ya Allah.. tunjukkanlah pd mereka semua yg aku tidak bersangka dan berniat jahat.. dlm kemudi hidup aku ini.. hanya keredhaan kau yg ingin di cari... Amin.

Firman Allah ;

Dan tuturkanlah perkataan kamu dengan perlahan atau dengan nyaring, (sama sahaja keadaannya kepada Allah), kerana sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan segala (isi hati) yang terkandung di dalam dada. Ayat 13 Al-Mulk.

terlupa.. ucapan tahniah pd adik aku Mulyani Abu Bakar yg berjaya dpt 8A dlm PMr yg lepas... dgn ucapan ikutlah resmi padi..InsyaAllah... teruskan usaha..

bye... hepy new year.... see ya..

No comments: