"Sebarang perdebatan dan persoalan di dunia blog mencerminkan keinginan rakyat untuk mengembalikan hala tuju negara kepada landasannya yang sebenar. Sekian lama dibungkam suara-suara berani muncul mencabar naratif sang penguasa." Anwar Ibrahim

Wednesday, December 9, 2009

bermula lah semula sebuah perjuangan

salam, korang boleh tgk beza jarak masa, betapa lamnyer aku tinggalkan ruang blog ni atas seba tidak puas hati aku, kepada Pr.

tp atas sebab agenda yg besar, aku terpaksa ketepikan perselisihan kecil yg berlaku.

ada beberapa kejadian yg berlaku di kampung aku, nazir masjid ditumbuk bendahari masjid, mcm2.. dan semlm tiba2 puak2 pas ni... dtg umah aku suruh aku isi borang ketua kampung.

berbual sampai pukul 2.30 pagi, pagi2 tadi tiba2 diorg ckp kena pergi bangi, ada program... apa kejadah ni? ketua kampung ni besar sgt ke tanggungjawab dia? aku tgk org lain rileks je... atau bz sgt utk tunjuk kita buat keje.. tp kemajuan kampung ttp mcm tu juga..? atau bz kejar projek? ntah la, we must suit ourself. sedangkan elaun Rm500 tu sepatutnyer berpadan dgn tugas dan skop kerja kita.. atau puak2 ni yg kelam kabut lebih?

sedangkan blm ada watikah, surat ke apa ke... tiba2 trus kena pegi bangi atas alasan kena menyesuaikan diri dan menonjolkan diri supaya org kenal, ape hal ni? kita ketua kampung bukan Exco negeri la brother..?

ntah la diorg ni pening la.... apa yg jadi kat kampung ni, mcm ni juga, jln berlubang, tak de kamajuan pun... huahuahua hentam saja labu

No comments: